Desiree Andersen

KNEKK LØPEKODEN – på din neste løpetur!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Les mer om min Online Løpegruppe HER

BOOST LØPEGLEDEN er online løpegruppa for deg som vil bruke løpetrening til å gi deg selv, hverdagen din og ikke minst formen en skikkelig BOOST!

Selv om det lages program tilpasset ulike nivåer, så er det helt klart nybegynnere det er flest av i denne gruppa. Eller en del av de som har løpt tidligere, og nå ønsker å komme i gang igjen!

Forståelig nok. Løping er jo en helt fantastiks treningsform. Lett tilgjengelig og med en umiddelbar effekt!

Oppstart 1 gang hver måned og plassene fylles fort opp!

Å knekke løpekoden er noe mange ønsker seg, rett og slett fordi løping er en effeftiv treningsform som det er lett å få plass til i en hektisk hverdag, og i dag skal jeg gi deg tipsene som lar deg knekke løpekoden på din neste løpetur!

Løp på tid – ikke distanse. 

Mange nybegynnere gjør den feilen at de tenker ut en runde eller et vist antall kilometer de skal løpe. På din neste løpetur vil jeg at du heller skal bestemme deg for å jogge i 20- 40 minutter.


Ta gå pauser underveis! 

Du tenker kanskje at du må jogge hele økten for at det skal være bra nok. Da kan jeg dele med deg at 
utover i løp eller på veldig rolige løpeturer er det ingen løpere som løper hele økten uten å ta pauser. Etter hvert som man kommer i bedre form byttes kanskje gå pausene ut med rolig joggepauser, men alle tar pauser underveis!


Tenk litt teknikk. 

Veldig mange nybegynnere løper med lange steg og anstrengt overkropp. Det gjør løping tyngre enn det trenger å 
være, og kan fort gi vondt i legger, knær og hofter. Tenk at du skal løpe med korte, raske steg. Nesten så du «tripper» litt fremover, slapp av i skuldrene og beveg armene langs siden av kroppen.

Har du lyst til å knekke løpekoden sammen med meg, og bruke løpetrening for å komme i form og få mer overskudd?

Les mer om min Online Løpegruppe HER