Desiree Andersen

LØPETRENING + KOSTHOLD = SANT

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Les mer om min Online Løpegruppe HER

TRENING + KOSTHOLD = sant, og endelig har også mine online løpegrupper fått ukentlige menyer og oppskrifter i appen sin!

Dette har jeg jobbet for helt siden jeg lanserte appen i september 2022, så ja, jeg er mildt sagt stolt og glad over å endelig få denne oppdateringen på plass, og snart kommer det en ny oppdatering 😉

La meg bare si at BOOST LØPEGLEDEN  OG STERKERE LØPER virkelig vil bli et program som booster livsstilen også!

Oppskriftene i appen følger samme prinsipper som alle mine oppskrifter:

¼ AV TALLERKEN – PROTEINER: 

Uten proteiner kan vi rett og slett ikke leve.

I tillegg til at proteiner gir lang metthetsfølelse og god energi har de en rekke viktige oppgaver i kroppen og er med på å danne organer, muskler, bindevev, negler, hår, hud, enzymer, hormoner, hemoglobin i blodet, arvestoff, immunstoffer, skjelett osv.

¼ AV TALLERKEN – KARBOHYDRATER MED HØYT FIBERINNHOLD:

Du har sikkert hørt at vi mennesker fint kan overleve uten karbohydrater.

Men at du KAN overleve uten karbohydrater betyr ikke at de er unødvendige. Eller at det er smart å utelukke dem fra kostholdet.

De er kroppens foretrukne energikilde, hjernens drivstoff, din eneste kilde til fiber og viktig for å dekke behovet for alle vitaminer og mineraler. Og la oss være ærlig med oss selv, de fleste retter som smaker godt inneholder karbohydrater.

1 ss SUNT FETT:

Litt fett i måltidet er viktig av flere ulike årsaker.

  • Fett fremmer metthetsfølelsen.
  • Fett virker som en smaksforsterker.
  • Fett øker følelsen av å være tilfreds med måltidet
  • Fett hjelper deg ta opp de fettløslige vitaminene, som er viktig for skjelettet og immunforsvaret.
  • Hjernen består av hele 60% fett, og cellene trenger fett for å fornye seg.

 ½ TALLERKEN MED GRØNNSAKER, FRUKT OG BÆR:

Slik som denne tallerkenmoddelen er bygd opp er ikke grønnsaker, frukt og bær bare med på å skape volum. Her får du også viktige vitaminer, mineraler og antioksidanter, i tillegg til mye fiber.

Et vist volum på måltidet er viktig for at kroppen skal utskille metthetshormoner. Fiber hjelper også til med å holde deg god og mett, er gull for tarmene og er med på å holde blodsukkeret stabilt.

Begge løpegrupper tar inn nye medlemmer en gang i måneden.

Stort Smil

Desiree